دکوراسیون داخلی

جای خالی فلاش تانک اتوماتیک در خانه شما!

فلاش تانک اتوماتیک دکمه‌دار در سرویس بهداشتی مدرن

داشتن آسودگی و آرامش هر چه بیشتر در زندگی همواره شده است تا ایده‌های بسیاری به ذهن ما بیایند و روی تمامی ابعاد زندگی روزمره ما تأثیر بگذارند. یکی از تغییرات بزرگی که در صنعت لوازم بهداشتی ساختمانی انجام گرفته است، هوشمند سازی است. فلاش تانک اتوماتیک یا چشمی باعث شده است تا انرژی کمتری مصرف شده و از هدر رفت آب جلوگیری شود. سیفون اتوماتیک توالت، بدون نیاز به دخالت مستقیم دست و تنها با استفاده از سنسورهای چشمی یا دکمه‌های لمسی، عمل تخلیه را به طور خودکار انجام می‌دهند و به همین دلیل، به عنوان سیستم‌های شستشوی بهداشتی و هوشمند شناخته می‌شوند.

در ادامه می‌خواهیم انواع فلاش تانک اتوماتیک را معرفی، مزایا و معایب فلاش تانک اتوماتیک را شرح داده و بهترین برندهای تولید کننده فلاش تانک اتوماتیک را معرفی نماییم.

 

سیر تکاملی فلاش تانک اتوماتیک

پیش از پرداختن به ابعاد مختلف فلاش تانک چشمی یا اتوماتیک، ابتدا اگر بخواهیم به اهمیت فلاش تانک بپردازیم، فلاش تانک‌ها عضوی جداناپذیر از روز ما هستند که باعث حفظ هر چه بیشتر نظافت شده و مانع از پخش بوی نامطبوع در سرویس‌های بهداشتی می‌شوند. مصرف آب فلاش تانک‌ها همواره موضوعی قابل تأمل برای طراحان و سازندگان فلاش تانک بوده است؛ زیرا کارایی بالاتر ضمن صرفه‌جویی حداکثری مسئله‌ای بسیار مهم و حائز اهمیت در ساخت فلاش تانک است. به همین خاطر به فکر طراحی فلاش تانک دوزمانه افتادند. همان طور که می‌دانید نام گذاری این نوع از فلاش تانک به علت داشتن دو دکمه است که مقدار تخلیه آب را کنترل می‌کند. پس از آن به فکر آسودگی و صرفه‌جویی هرچه بیشتر افتادند؛ به همین خاطر فلاش تانک اتوماتیک یا همان فلاش تانک چشمی طراحی و به بازار آمد. فلاش تانک چشمی با داشتن سنسورهایی خاص که مجهز به نوز مادون قرمز هستند، با تشخیص حرکت، مقدار آب حساب شده و معینی را تخلیه می‌کنند که این موضوع دو ویژگی که برای ما بسیار مهم است را تحت پوشش قرار می‌دهند؛ یعنی صرفه‌جویی در مصرف آب و آسودگی خاطر بیشتر ما. رفته‌رفته انواع مختلفی از فلاش تانک اتوماتیک سنسوردار طراحی و تولید شدند که در ادامه به طور کامل بر هر یک از این مدل‌ها خواهیم پرداخت.

 

انواع فلاش تانک اتوماتیک

  • فلاش تانک‌ سنسور دار (چشمی): این نوع فلاش‌تانک‌ها مجهز به سنسورهای مادون قرمز یا التراسونیک هستند که با تشخیص حرکت بدن کاربر در مقابل سنسور، پس از فاصله گرفتن از سنسور عمل تخلیه را به طور خودکار انجام می‌دهند.
  • فلاش تانک تاچ: این نوع از فلاش تانک به جای داشتن دکمه‌های معمولی، با استفاده از سنسورهای تاچ ساخته می‌شوند که قطعاً کارایی پایین‌تری نسبت به فلاش تانک اتوماتیک خواهند داشت؛ از مهم‌ترین این معایب می‌توان به انتقال انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها از طریق لمس دکمه‌های لمسی اشاره کرد.
  • فلاش تانک سنسوردار دکمه‌ای: این نوع از فلاش تانک جزو مدل‌های محبوب فلاش تانک هوشمند بود که در زمان خود طرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داران بسیاری داشت. پشت آن سنسوری قرار داشت و در کنار آن دکمه‌هایی بود که می‌شد با استفاده از آن‌ها، حالت‌های مختلفی را نظیر سرد و گرم کردن آب، تنظیم ارتفاع توالت، فعال‌سازی شست‌وشوی اتوماتیک و... را انجام داد.

 

مزایا و معایب فلاش تانک اتوماتیک

اگر به دنبال طراحی سرویس خود به روش مدرن و مینیمال بوده و عموماً به کالاهای لوکس و در عین حال کاربردی علاقه‌‌مند هستید، خرید فلاش تانک اتوماتیک گزینه‌ بسیار مناسبی خواهد بود؛ اما قبل از انتخاب مدل و طرح باب میل خود، تصمیم داریم تا مزایا و معایب فلاش تانک چشمی را برای شما شرح دهیم تا مسیر خرید برای شما هموارتر شده و در انتها رضایت بیشتری از خرید خود داشته باشید:ی بی بیسیار مناسبی خواهد بود

مزایای فلاش تانک اتوماتیک

  • با وجود سنسورهای چشمی که در فلاش تانک اتوماتیک به کار می‌روند، دیگر نیازی به استفاده از دستان و تماس با دکمه‌های فلاش تانک نخواهد بود. این امر باعث می‌شود تا از انتقال میکروب‌ها و باکتری‌ها جلوگیری شود؛ به همین خاطر استفاده از فلاش تانک اتوماتیک در محیط‌های عمومی به خصوص مساجد، بیمارستان و درمانگاه‌ها، مراکز آموزشی و مدارس بسیار گزینه خوبی خواهد بود.
  • استفاده از تکنولوژی و لوازم مدرن، همواره امکان استفاده از فضا و زمان را برای ما بیشتر کرده و جلوه‌ی لوکس به فاضا ایای لوکس به محیط خواهند داد. فلاش تانک چشمی نیز با ظاهر به روز و لوکس خود، ظاهری زیبا و مدرن را به فضای سرویس بهداشتی شما هدیه خواهد داد.
  • سنسور چشمی موجود در فلاش تانک اتوماتیک، به محض نشستن فرد بر روی توالت فعال شده و زمان ماندن فرد را اندازه‌گیری می‌کند. به توجه به مدت زمان قرارگیری فرد، پس از بلند شدن او، مقدار آب مناسبی را تخلیه خواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود تا حجم آب تخلیه شده مناسب بوده و سبب هدر رفتن آب نشود.
  • در بسیاری از مدل‌های فلاش تانک اتوماتیم سنسوردار، از سیستم تخلیه بی صدا استفاده می‌شود. پس دیگر نیاز نیست نگران صدای بلند فلاش تانک خود باشید.
  • درست است که کارایی فلاش تانک اتوماتیک بسیار بالا بوده و در زندگی روزمره ما تأثیر خواهد گذاشت؛ اما ویژگی‌ها و کارایی خود را در قبال کودکان، افراد مسن و معلولین بیشتر جلوه‌گر خواهد کرد.

 

فلاش تانک توکار ایران – وال هنگ چشمی (با کلید)

قیمت اصلی ۱۲/۸۲۲/۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹/۴۸۸/۰۰۰ تومان است.

فلاش تانک توکار ایران – کلاسیک چشمی با نیم فریم (با کلید)

قیمت اصلی ۱۲/۱۳۲/۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹/۲۲۰/۰۰۰ تومان است.

 

معایب فلاش تانک اتوماتیک

  • به تبع کارایی بالا و تکنولوژی به کار رفته در آن با قیمت یک کالا رابطه مستقیم خواهد داشت.
  • سنسورهای فلاش تانک اتوماتیک، به دو روش برق را تغذیه می‌کنند: اتصال به برق شهری یا استفاده از باطری‌های مخصوص. به همین خاطر باید فضای مناسب برای اتصال به برق شهری را داشته و یا دسترسی به باتری‌های مخصوص را نیز در نظر بگیرید.
  • نحوه نصب فلاش تانک اتوماتیک به خاطر داشتن سنسورهای مختلف، بسیار حساس بوده و نیازمند تخصص بالا خواهد بود. از طرفی در مواقع اندکی که فلاش تانک اتوماتیک خراب می‌شود، تعمیر آن نیز باید توسط نصاب یا تکنسین ماهر انجام شود تا بتواند به درستی عمل کند.
  • در مواردی ممکن است سنسورها به علت کثیف شدن یا قرار گرفتن در معرض نور شدید مانند نور لامپ یا خورشید به درستی عمل نکنند. پس در نظر داشته باشید تا محل قرار دهی توالت را درست انتخاب کرده و به طور مستمر، به پاکیزگی سنسورها دقت فرمایید.

 

توالت اتوماتیک دکمه دار با حالت‌های قابل تنظیم

 

ویژگی‌هایی که باید در خرید فلاش تانک اتوماتیک در نظر بگیرید

  • به نوع سنسورها دقت کنید. در اکثر قریب به اتفاق فلاش تانک‌های چشمی اتوماتیک، از سنسورهای مادون قرمز استفاده می‌شود. این نوع سنسور به نور حساس هستند و با تشخیص حرکت کاربر، عمل تخلیه را به صورت خودکار انجام خواهند داد. در برخی از فلاش تانک‌های تاچلس نیز از سنسورهای التراسونیک استفاده می‌شود که با صدا و طول موج‌های مربوط به آن کار می‌کنند که کارایی پایین‌تری دارند و به همین خاطر در بازار یافت نمی‌شوند.
  • به قیمت فلاش تانک اتوماتیکی که قصد خرید آن را دارید دقت فرمایید. همان طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در مقایسه با فلاش تانک‌های کلاسیک، قیمت فلاش تانک اتوماتیک به واسطه رابطه مستقیم آن با کارایی‌ای که ارائه می‌دهد، به تبع بالاتر خواهد بود؛ پس اگر به دنبال کالایی لوکس هستید که کارایی بسیار بالایی نیز دارد، انتخاب فلاش تانک چشمی گزینه‌ای مناسب خواهد بود و اگر به دنبال صرف هزینه کمتر هستید، خرید فلاش تانک‌های معمولی به شما پیشنهاد می‌شود.
  • خرید از فروشگاه یا برند معتبر می‌تواند حیاتی باشد. البته انتخاب بهترین برند فلاش تانک اتوماتیک بسیار سخت خواهد بود، زیرا شرکت‌هایی مانند فلاش تانک اتوماتیک بلندا، فلاش تانک اتوماتیک ایران و فلاش تانک چشمی مازیکام، هر کدام کیفیت بالا و طراحی‌های منحصر به فردی دارند که در نهایت انتخاب بهترین برند را به عهده خریدار خواهند گذاشت.
  • به طور کلی فلاش تانک اتوماتیک به منظور کاهش مصرف آب و تولید هر چه کمتر صدا طراحی شده است اما مدل با مدل تفاوت‌های اندکی خواهد داشت؛ پس به میزان مصرف آب و میزان صدای مدل‌های مختلف توجه نمایید و پس از مقایسه، مدل باب میل خود را خریداری نمایید.

اگر قرار است کودکان یا افراد معلول از توالت استفاده نمایند، به محل قرارگیری سنسور نیز دقت فرمایید تا در استفاده از توالت دچار سختی و مشکل نشوند.

 

هوگونیک، مرکز فروش فلاش تانک اتوماتیک و لوازم بهداشتی ساختمانی

حال که تمامی موارد درمورد شناخت و خرید فلاش تانک چشمی را با هم بررسی کرده‌ایم، حصول اطمینان از نمایندگی و فروشگاه معتبر برای خرید را نیز باید در نظر بگیریم. هوگونیک مفتخر است که با ۳۰ سال تجربه خدمت به شما عزیزان، انواع جدیدترین و محبوب‌ترین مدل‌های فلاش تانک اتوماتیک را با بهترین قیمت و ارسال فوری به سراسر کشور در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید با مراجعه حضوری و اگر برایتان مقدور نبود، به صورت سفارش تلفنی یا آنلاین سفارشات خود را ثبت نمایید و در کمترین زمان، درب منزل تحویل بگیرید.

اگر این مطلب را مفید می‌دانید، توصیه می‌کنیم مقالات " راهنمای خرید فلاش تانک و معرفی بهترین برند" و " بورس وال هنگ در تهران کجاست؟" را نیز مطالعه نمایید.

نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید و مطالب را برای دوستان و عزیزان خود به اشتراک بگذارید تا برای آن‌ها نیز مفید واقع شود.

6 دیدگاه در “جای خالی فلاش تانک اتوماتیک در خانه شما!

  1. ahmadreza گفت:

    یه سری فلاش تانک دستشویی اتوماتیک برای شرکت گرفتم واسه همچین فضاهایی خیلی خوبن

  2. leilei گفت:

    ینی خود به خود سیفون رو فعال میکنه؟؟

    1. HOGONIK گفت:

      سلام دوست عزیز
      سنسور یا همان چشمی توالت هنگام برخاستن شما، فعال شده و آب را به سمت چاه سرازیر خواهد کرد.

  3. حریری گفت:

    برای شرکت های خصوصی خوبه خیلی باکلاسه

  4. نیروان گفت:

    نصب فلاش تانک اتوماتیک سخته ؟؟

    1. HOGONIK گفت:

      سلام نیروان عزیز
      نصب آن توسط تکنسین و نصاب حرفه‌ای انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *